Presentation av Smilla med familj.

Välkommen till Smillas blogg!

Smilla är en American Staffordshire Terrier, amstaff. Hon föddes 2007 på kennel Capa Tosta i Upplands Väsby, hennes kennelnamn är Capa Tosta Pretty In Pink. Hon är efter SUCh Zican's A Heart Of Gold och 2008 års världsvinnare MultiCh MultiV Royal Court Winning Colours.

Vi som är fodervärdar åt henne heter Ulrica och Raymond, vi bor i en liten villa i Dalarna tillsammans med Smilla, Hälleforshundarna Tindra och Blenda, samt bondkatterna Crimson och Troll.
Jag som skriver i bloggan, Ulrica, är född och uppväxt med älghundar, och dagen efter min 16-årsdag föddes vår andra Hälleforskull och i den min första egna hund, Blenda. Jag har alltid haft ett mycket stort hundintresse. Jag föder tillsammans med min far upp Hälleforshundar sedan 1998 under prefixet Falkbergshöjdens.

Vi tycker att Smilla är hunden som har allt.
Hon är frisk och kry, Hd: B Ad: UA samt Ataxi: Clear
Hon är en riktig stjärna mentalt, vilket även hennes fina MH visar.
Hon är en vacker, rastypisk amstaff. Hitills (090601) har hon vunnit 2 CERT på utställning och ett BIR 13 månader gammal.
Hon är också en otroligt arbetsglad hund som svansviftande kastar sig in i allt från tävlingslydnad, spår, drag, freestyle, objektsök och vanliga "partytricks", endast mattes lite knappa erfarenhet och kunskap sätter stop på hennes framfart ;-)

I den här bloggen kommer vi främst uppdatera med bilder, och självklart rapporter från våra framgångar i ringar och på planer runt om i landet, enjoy!

Kommentarer
Postat av: Camilla&Tyra

Hej! Vad roligt med en blogg, jag är helt hundgalen och tycker det är så roligt att sitta och läsa vad andra hittar på och vad som händer i andra hundras liv. Det är ju roligt också med en hund från samma kennel =) Tyra som egentligen heter CapaTosta Palomma Janca är ju halvlille syrra till din Smilla, om jag inte fått allt om bakfoten =) Ha det så bra!

Postat av: Hannah

Fina fina Smillan! Kul att hon fått en egen blogg, Loomis får dela med mig :)

2009-06-02 @ 20:58:23
URL: http://vinstlott.blogg.se/
Postat av: Millan&Rozzo

Halloj=) Kanonfin blogg=) Hoppas allt är bra med er och speciellt dom små puppisarna;) Vi ses i helgen!



Kram Camilla & Rozzo

2009-06-10 @ 20:07:42
URL: http://www.amstaff-rozzo.webs.com
Postat av: Martina&Leon

Shit vad trög jag är....Jag har inte fattat att man ska trycka på Juni för att komma till inläggen...trodde inte att du skrivit något än. vilka härliga bilder från parken! Smilla är ju för gó alltså! Vi ses på specialen!!!

2009-07-06 @ 22:18:08
URL: http://www.luckybrownlion.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0